חדשות תל אביב

אוטותל: 260 רכבים, 520 חניות, 10,000מנויים

חדשות תל אביב27 ביוני 2019    2 דקות
0

מאז הושק, באוקטובר 2017, מעורר מיזם "אוטותל" חילוקי דעות • אבל בעירייה מציגים סיפור הצלחה: "המיזם מוביל להורדת רכבים מהכביש ולצמצום בעיית החניה"

אוטותל: 260 רכבים,  520 חניות, 10,000מנויים
אוטותל. במקום רכב פרטי ׀ צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מיזם "אוטותל" בתל אביב, שמעורר חילוקי דעות ומחאות בקרב תושבים, לנוכח הפקעת מאות מקומות חניה, צובר תאוצה, כך טוענת העירייה. המיזם, שהושק באוקטובר 2017, מפעיל כיום כ-260 רכבים וכ-520 חניות ייעודיות לשירות ברחבי העיר ופועל במודל "הצף". מנויי המיזם יכולים להחנות בחניות הייעודיות ל"אוטותל" בלבד, או להחנות ברחבי העיר היכן שמותרת חניה.
על פי נתוני העירייה, בכל דקה בממוצע מתבצעת הזמנה חדשה. אורך נסיעה ממוצעת ב"אוטותל" עומד על 21 דקות, כשכל רכב של המיזם נוסע בממוצע כ-113 דקות ביום (פי 1.8 מהממוצע לרכב פרטי). נתוני השימוש מראים כי מספר המנויים הרשומים גדל בעקביות מדי חודש מאז השקת המיזם, ומונה כיום קרוב ל-10,000 מנויים.
סקר מיוחד שנערך עבור העירייה על ידי חברת "שילוב מחקרי שוק", בקרב 1,063 מהמנויים לשירות, בחן את פרופיל המשתמשים ב"אוטותל", תפיסותיהם, צורכיהם והשימוש ברכבי המיזם לעומת חלופות תחבורה אחרות. מנתוני הסקר עולה כי המיזם כבר הביא לצמצום השימוש ברכב הפרטי. 45% מהמנויים הפחיתו את השימוש ברכבם הפרטי, וכ-20% אמרו שצמצמו את מספר הרכבים שברשותם, או בחרו שלא לרכוש רכב נוסף. 85% סבורים ששילוב "אוטותל" עם אמצעי תחבורה משלימים עשוי להוות תחליף לרכב שני בבית. 50% סבורים כי שימוש ב"אוטותל" אף עשוי לבטל את הצורך ברכב פרטי.
עוד עולה מהסקר, שמרבית המנויים (74%) סבורים כי הצטרפותם לשירות תרמה לעצמם, או לחברה שבה הם מועסקים, בעיקר בשל הימנעות מחיפוש חניה בעיר, ובמודעות לגבי הוצאות על רכב ונסיעות. 75% ממנויי "אוטותל" משתמשים בשירות לצורך התניידות בתוך העיר, ביומיום, כאמצעי תחבורה משלים. רובם המכריע (77%) סובלים ממצוקת חניה בינונית עד קשה מאוד. אצל מרביתם (85%) בגילאי 49-21, מחציתם נשואים ומחציתם רווקים. השימושים המרכזיים בשירות הם לסידורים שונים, בילויים, נסיעות לעבודה, הסעת הילדים או ביקור אצל המשפחה וההורים.
"תוצאות הסקר מראות שמיזם 'אוטותל', כמו מיזמי שיתוף רכבים דומים בעולם, מאפשר למנויים רבים לוותר על הרכב הפרטי, וכך מוביל להורדת רכבים מהכביש, צמצום בעיית החניה והוזלת יוקר המחיה. אנו מקווים שערי המטרופולין יצטרפו ויפעלו להרחבת השירות לתחומן, כדי שגם תושביהן ייהנו מיתרונות ותועלות השירות", אמר מנכ"ל הרשות לפיתוח כלכלי בעיריית תל אביב, עידו שמיר.

כתבות נוספות בחדשות תל אביב

0

לא עוזבים את (החנייה) בעיר!

משעה 16:00, היום (12.9)  ולאורך שעות אחה"צ הפגינו מול הכניסה לחניון העירייה, עשרות מפגינים נושאי שלטים.  

חדשות תל אביב12 בספטמבר 2019    דקה אחת
0

הנצחה מאוחרת

שבע שנים לאחר מותו, הודיעה עיריית תל אביב על כוונתה להנציח את ראש הממשלה השביעי של ישראל יצחק שמיר ז”ל,...

חדשות תל אביב12 בספטמבר 2019    דקה אחת

כתיבת תגובה