חדשות תל אביב

תחבורה ציבורית בשבת במטרופולין דן

חדשות תל אביב30 באוקטובר 2019    5 דקות
0

רמת גן היתה החלוצה ובעקבותיה ערים נוספות בגוש דן מצטרפות למהפכת האוטובוסים בסופי שבוע

תחבורה ציבורית בשבת במטרופולין דן
ה"סבבוס". "האוטובוסים מלאים" ׀ צילום: דוברות העירייה

עד סוף שנת 2019 יחלו מספר ערים במטרופולין גוש דן להפעיל מערך היסעים בסופי השבוע. בשלב ראשון יצטרפו לפרויקט עיריות- גבעתיים, קריית אונו, רמת השרון ותל אביב-יפו.
רשת הקווים הבין- עירונית תפעל בסופי שבוע ותחובר בין הערים, על מנת לייצר רשת תחבורה מטרופולינית אפקטיבית ומשלימה לתחבורה הציבורית שפועלת בימי חול. רשת הקווים זוכה להתעניינות רחבה מצד ראשי רשויות נוספים והיא צפויה לספק פתרון תחבורתי הולם לכארבעה מיליון תושבי המטרופולין.

ועדת הכספים של עיריית תל אביב-יפו אישרה הערב, יום ג', (29.10) את התקציב הראשוני להפעלת מערך ההיסעים עד סוף 2019 העומד על כ- 1.5 מיליון שקל, כאשר העלות השנתית להפעלת הפרויקט (52 סופי שבוע) מוערכת בכ-12.5 מיליון ₪ וצפויה לגדול עם הצטרפות ערים נוספות.

רשת התחבורה תתבסס על מערך היסעים שיכלול כ-7 מסלולים ויפעל לאורכן ולרוחבן של הערים במטרופולין, תוך מתן דגש על נגישות טובה ותדירה אל מרכז הערים ובין השכונות השונות, בשעות בהן תחבורה ציבורית סדירה אינה פעילה. תדירות ולו"ז מדויק יקבעו תוך שיתוף פעולה בין הרשויות השונות ובהתאם לצרכים התפעוליים. בשלב זה השירות יהיה חינמי, ונוסעים יוכלו לבצע החלפות בין קווי הרשת. מידע זמן אמת לגבי זמן הגעה מדויק לכל תחנה יועבר למשתמשים דרך האפליקציות הנפוצות.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "רשת התחבורה המטרופולינית מצטרפת לתכנית קווי מוניות השירות של משרד התחבורה, ולמיזמים השיתופיים שמפעילה עיריית תל אביב-יפו- "אוטותל" ו"תל אופן". מטרתם לתת מענה לדרישה הציבורית ההולכת וגוברת ליצירת פתרונות התניידות לאורך כל השבוע ולייצר חלופות תחבורתיות אשר יסייעו לצמצם את הצורך של התושבים ובאי העיר ברכב פרטי ויקטינו את השימוש בו. בכך יתרמו להורדת יוקר המחייה, יקלו על בעיות התחבורה והחנייה ויאפשרו ניידות לאוכלוסיות מוחלשות שאין בבעלותן רכב פרטי".

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: ״מיזם ההסעות המטרופוליני אינו צעד כנגד הציבור הדתי, אין לו קשר לנושא הדת, המיזם הוא עבור אוכלוסייה גדולה שזקוקה לפתרון תחבורתי בסופי שבוע, פתרון לביקורי משפחה, לביקור חולים, להגעה למקומות בילוי ונופש ועוד. אני מברך את עיריית תל אביב-יפו על הובלת המיזם ורתימת הרשויות בגוש דן ומשוכנע שחלק מתושבי גבעתיים שישתמשו בקו היוצא ומגיע לעיר, לא יצטרכו להחזיק כעת רכב ויפחיתו שימוש ברכבים הפרטיים גם בשאר ימי השבוע״.

ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו מסר כי "בעיריית קריית אונו רואים את החשיבות שבעידוד הציבור לנסיעה במערכת להסעת המונים בכל ימות השבוע. מיסוד קווי תחבורה יעילים, נוחים וראויים, הינו הבסיס להפחתת עומסי התנועה בכבישים והעירייה נאלצת להיכנס לתחום אשר המדינה צריכה לספק. גם בני הנוער והצעירים בעיר, החפצים לצאת לבילוי ונופש במהלך השבת, במיוחד אלה שידם אינה משגת שכירת מונית לשם כך, ישמחו להשתמש בשירות זה. ברגע שיינתנו הפתרונות היעילים בכל ימות השבוע, יעדיפו רבים שלא לממן רכישה ואחזקת רכב פרטי, יפחיתו זיהום אוויר ויחסכו ממון רב."

אבי גרובר, ראש עיריית רמת השרון: "בארבע השנים האחרונות פועל ברמת השרון קו אוטובוס ייעודי בשבתות המשמש את התושבים ומעניק להם גישה נוחה למקומות מרכזיים. שיתוף הפעולה המטרופוליני נותן פתרון לצורך מהותי ואמיתי של מיליוני תושבים ויאפשר להם להתנייד בקלות ובנוחות ולנצל את ימי החופש שלהם באופן מיטבי. אני מברך על ההתארגנות המשותפת ומשוכנע כי היא תוכיח את עצמה."

משה פדלון, ראש עיריית הרצליה מסר כי "בהרצליה אנו מפעילים מזה מספר שנים שירות היסעים בשבת. הנושא ניבחן כעת לעומקו, על כל היבטיו".

מיטל להבי, סגנית רה"ע תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה: "תחבורה היא מפתח לצדק חברתי בתנאי שהיא מאפשרת התניידות שוויונית 24/7 לכלל הציבור ובפרט למעוטי יכולת ולמי שאין לו רכב פרטי או רישיון נהיגה. הבשורה במערך ההיסעים המוצע מתבססת על החיבור בין הרשויות במטרופולין שתושביהם יוכלו לנוע בחופשיות בסופ"ש ברשת שתפעל בתחומי הערים השותפות למיזם."

במקביל נעשות פעולות על מנת לצרף למיזם ערים נוספות במטרופולין על מנת להרחיב את מערך ההיסעים ובמטרה לשפר את נגישות התושבים במרחב ולהקטין את התלות ברכב הפרטי.
עם השלמת ההערכות להפעלת רשת התחבורה המטרופולינית יוצג הנושא ויפורסם לציבור.

רמת גן כחלוצת התחבורה העירונית בסופ"ש מברכת את הערים המצטרפות לדרכה, גאה ומלאת סיפוק, שהדרך שהיא פרצה מכשירה לערים אחרות את הדרך להעניק שירות חיוני זה גם לתושבים שלהן.
עד שרמת גן עשתה זאת זה היה נחשב בלתי אפשרית פוליטית, ציבורית ומשפטית.
הסבבוס של רמת צלח את הפולסא דנורא ועתירות הרבנים בזכות המבנה המשפטי היצירתי שלו.
כמו כן הסבבוס הוכיח שניתן לגשר פוליטית ואושר במועצת העיר ברוב של כ-80% כאשר הנציגים הדתיים נותרים בקואליציה.

ראש עיריית רמת-גן כרמל שאמה הכהן:
הכי חשוב בעניין זה היא העובדה שגם ציבורית הסבבוס ניצח ובזכות תכנון והפעלה רגישים ומתחשבים עד כמה שאפשר בתושבים המאמינים ברמת גן מרגע קבלת ההחלטה וההפעלה המשיכה ר"ג להיות עיר של כולם שמחבקת ומאפשרת כל מידת אמונה ומאפשרת לכל תושב לחיות באמונתו מבלי לכפות אותה על האחר.
הדוגמא הכי טובה לכך היא העובדה שאחת הערים המצטרפות היום פחדה להצטרף לסבבוס עת הוצע לה בעבר תוך שראשיה מביעים חשש מהדתיים וכעת אזרה אומץ והבנה שהשמיים לא נופלים וזה אפשרי.

כתבות נוספות בחדשות תל אביב

0

נחלת יצחק נגד מגדלים ברחוב תוצרת הארץ

"בניית המגדלים ברחוב תוצרת הארץ תגרום לבעיות תחבורה קשות מאוד", מתריעה יו"ר ועד שכונת נחלת יצחק נחמה גולדווסר, המובילה את...

חדשות תל אביב14 בנובמבר 2019    דקה אחת
0

עיר עם הפסקה

בסבב הלחימה הנוכחי בדרום, תל אביב לא הייתה “בועה”. בדומה לאזור הדרום, היו במהלך יום שלישי שיבושים קשים בחיי העיר....

חדשות תל אביב14 בנובמבר 2019    2 דקות

כתיבת תגובה