חדשות תל אביב

עכשיו ולתמיד: שדרות ירושלים נסגרו לתנועה

חדשות תל אביב30 במאי 2019    2 דקות
0

בית המשפט דחה את עתירתם של התושבים, בטענה שמדובר בפרויקט לאומי, שנועד ליצור רכבת קלה שתעבור ביפו • סגירת השדרות יצרה עומסי תנועה כבדים באזור כיכר השעון ורחוב יפת

עכשיו ולתמיד: שדרות ירושלים נסגרו לתנועה
הדמיית הרכבת הקלה בשדרות ירושלים. תפעל בעוד כשנתיים וחצי | צילום: נת"ע

השלב הראשון של סגירת שדרות ירושלים ביפו לתנועת כלי רכב ותחבורה ציבורית יצא לדרך, על רקע מחאותיהם של בעלי עסקים ותושבים, ויצר עומסי תנועה כבדים, בעיקר באזור כיכר השעון ורחוב יפת.
שעות ספורות לפני חסימת שדרות ירושלים, דחה בית המשפט לעניינים מִנהליים עתירה, שהוגשה על ידי שלושה תושבי יפו, נגד סגירת השדרות. העותרים טענו כי סגירתן לתקופה ממושכת תגרום לפגיעה קשה ולא מידתית בבעלי עסקים ובתושבים. בעירייה ובחברת נת"ע דחו את הטענות, והבהירו כי מדובר בפרויקט לאומי, שנועד ליצור רכבת קלה שתעבור ביפו.
כאמור, בית המשפט קבע שלמרות הטיעונים של מגישי העתירה, השיקול הלאומי הוא לסגור את שדרות ירושלים על מנת לאפשר את ביצוע העבודות. בעקבות ההחלטה, החל מיום שישי נסגרו שדרות ירושלים לכיוון דרום, בין הרחובות דרך שלמה לבעש"ט.
ביום שישי התאפשרה תנועת כלי רכב ברחובות החוצים את השדרות ממערב למזרח ולהפך. בנוסף, מתאפשרת נסיעה בשדרות ירושלים, מרחוב יהודה הימית צפונה, אבל גם זה זמני. החל מ-10 ביוני לא תתאפשר הנסיעה בשני הכיוונים.
במשטרה ציינו כי בעקבות השינויים בהסדרי התנועה, נוצרו עומסי תנועה רבים בצירים המובילים לכיכר השעון. למקום הוחשו שוטרים שביצעו הכוונת תנועה. במשטרה ממליצים להתעדכן ביישומון "ווייז". עם זאת, עדיין לא ברור אם הפקקים הכבדים הם סימן לבאות, או שיימצאו פתרונות תחבורתיים שיקלו על העומסים.
בשנתיים וחצי הקרובות יבוצעו עבודות הקמת הקו העילי של הרכבת הקלה, אבל גם לאחר תום העבודות – השדרות המיתולוגיות לא ייפתחו לתנועת כלי רכב. על פי תכניות העירייה, שדרות ירושלים יהפכו בחלקים המרכזיים שלהן למדרחוב, שישתלב בנתיב הרכבת הקלה, בדומה למדרחוב ברחוב יפו בירושלים.
במהלך העבודות תפעיל העירייה את השאטל "יפואית", שיאסוף נוסעים מהרחובות הסמוכים לשדרות ירושלים, והתחבורה הציבורית תוסט לרחובות יפת ושלבים. אבל המבחן הגדול יהיה, האם בעלי עסקים בשדרות ירושלים ישרדו את סגירת השדרות הוותיקות לתנועת כלי רכב ותחבורה ציבורית.
מבחן נוסף לשדרות ירושלים יהיה לאחר חנוכת אצטדיון בלומפילד, עם 29 אלף מקומות ישיבה, לקראת פתיחת העונה הבאה. באזור צפויה להיווצר מצוקת חניה קשה, ומרבית הצופים ייאלצו להגיע עם שאטלים או תחבורה ציבורית.
שדרות ירושלים נחשבו למרכז של "סופיה הקטנה", בימים שבהם יוצאי בולגריה היוו רוב ביפו, ועל הוויטרינות היה שילוט בשפה הבולגרית. מאז עברו השדרות מהפך דמוגרפי, אבל הן נותרו מוקד שוקק ומקור עלייה לרגל גם לתל אביבים ותיקים, שלא ויתרו על הקבאב של בורצ'ו והבורקס של ז'ק.

כתבות נוספות בחדשות תל אביב

0

הערכות לאירוע "סובב תל אביב 2019"

לקראת אירוע רכיבת האופניים "סובב טורקי תל אביב" אשר יתקיים ביום שישי ה-18.10.19 בין השעות 06:00 ועד 13:00  וצפויים להשתתף...

חדשות תל אביב15 באוקטובר 2019    3 דקות
0

בן 62 החליק מהאופנוע

היום (15.10) בשעה 11:18 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב דן על רוכב אופנוע שהחליק, בדרך ההגנה בתל אביב....

חדשות תל אביב15 באוקטובר 2019    דקה אחת

כתיבת תגובה