חדשות תל אביב

סופה של התחנה המרכזית החדשה-ישנה

חדשות תל אביב15 באוגוסט 2019    2 דקות
0

במקומה יוקמו שתי מסופים, בצומת חולון ובמסוף ארלוזורוב • בנוסף: הצפיפות תגדל, באזור שדה דב יוקמו יותר מ-16 אלף דירות, והשכונות בפאתי העיר יעברו מתיחת פנים • על פי תכנית המתאר של תל אביב - בעוד 20 שנה לא תכירו את קו הרקיע של העיר

סופה של התחנה המרכזית החדשה-ישנה
התחנה המרכזית. כשהיא תיהרס, יגיע המפנה הגדול ׀ צילום: אבשלום ששוני

במסגרת תכנית המתאר של תל אביב, אמורה התחנה המרכזית לפנות את מקומה לשתי תחנות מרכזיות – בדרומה ובצפונה של העיר. תחנה מרכזית חדשה תוקם בצומת חולון ותרכז את התנועה היוצאת והנכנסת מתל אביב לאזור הדרום והמזרח, ומסוף תחבורה צפוני יוקם במתחם רכבת תל אביב מרכז בארלוזורוב. כך מסרה יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דניאלה פוסק.
להערכת פוסק, במקביל יגיע המפנה הגדול לאזור התחנה המרכזית הישנה, שהפכה לחצר האחורית של תל אביב. על פי התכניות, באזור יעבור הקו הירוק של הרכבת הקלה, ואת מתחם התחנה יאכלסו מגדלי תעסוקה, מסחר ומגורים.
במקביל, התפנתה עתודת הקרקע הגדולה של תל אביב בשדה דב. על פי התכניות, ניתן יהיה לבנות במתחם כ-16 אלף יחידות דיור, אבל ההערכות הן שבסופו של דבר ייבנה מספר גבוה יותר של דירות. התכנון המפורט של השטח עדיין לא הסתיים. בעירייה דורשים שבשטח יפעל מנחת מסוקים, כדי למנוע את ניתוקה של העיר מהתחבורה האווירית.
אזורים נוספים שבהם צפויה תנופת בנייה במסגרת התחדשות עירונית הם שכונת יד אליהו במזרח העיר, וכן השכונות נווה שרת והדר יוסף בצפונה. בנושא זה, מתנגדת מנהלת מִנהל התכנון דלית זילבר להתחדשות עירונית במסגרת תמ"א 38, בניגוד לעמדתו של ראש מטה הדיור הלאומי זאב ביילסקי. "תמ"א 38 זו בכייה לדורות, והמועצה הארצית לתכנון ובנייה תהיה זו שתכריע", אמרה זילבר והדגישה: "הפתרון להתחדשות עירונית הוא לתת יותר יחידות דיור במסגרת פרויקטים של פינוי בינוי".
במקביל החליטה המועצה הארצית לתכנון ובנייה על הגדלת הצפיפות במגורים. בתל אביב הצפיפות עומדת כיום על 8,565 נפש לקמ"ר. בירושלים הצפיפות עומדת על 7,186 נפש למ"ר. זה נראה הרבה, אבל תל אביב פחות צפופה מערים מרכזיות בעולם. צפיפות המגורים באתונה גבוהה פי שניים, בפריז – פי שלושה ובברצלונה פי ארבעה.
אבל בחלק מהרחובות הוותיקים במרכז ובצפון ההיסטורי של תל אביב, ההחלטה לא תוכל להתבצע בכל מקרה – בעקבות הכרזת אונסק"ו על "העיר הלבנה". תנאי ההכרזה מחייבים שימור מבנים בסגנון הבאוהאוס ומניעת בנייה חורגת לגובה. לפיכך הבנייה לגובה תתמקד באזורים אחרים בתל אביב ותביא בתוך כ-20 שנה לשינוי קו הרקיע של העיר.

כתבות נוספות בחדשות תל אביב

0

מי הזיז את קו 5?

שינוי תוואי הנסיעה של קו 5, שמפעילה חברת דן, מעורר מחאות ותלונות. המקטע של הקו העובר ברחוב ארלוזורוב הועבר לרחוב...

חדשות תל אביב19 בנובמבר 2019    דקה אחת
0

מסייעים לסייעות

הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה מול עיריית תל אביב סביב הדיון בנושא ניוד סייעות בעיר. לדברי נציגי ההסתדרות, עיריית תל...

חדשות תל אביב18 בנובמבר 2019    2 דקות

כתיבת תגובה