חדשות תל אביב

הודעה אחרונה לטסים משדה דב

חדשות תל אביב4 ביולי 2019    3 דקות
0

ביום ראשון בשעה 23:50 נחתה בשדה דב הטיסה האחרונה, ולאחר מכן נסגרו שערי נמל התעופה שפעל בעיר במשך 81 שנה • בעשור הקרוב עתיד קו הרקיע של המתחם להשתנות, עם בניית רובע מגורים חדש שיכלול כ-16 אלף יחידות דיור

הודעה אחרונה לטסים משדה דב
שדה דב. "עצוב וקשה לנו, אבל מתחילים בפרק הבא" ׀ צילום: אבשלום ששוני

"ברוכים הבאים לתל אביב בפעם האחרונה", אמר ביום ראשון בשעה 23:50 בהתרגשות עומר פרלשטיין, קברניט טיסה 452 של ישראייר, בנחיתה האחרונה של מטוס בשדה דב, שנסגר השבוע לאחר כ-81 שנות פעילות. העיר ללא הפסקה היא מעתה גם עיר ללא שדה תעופה.
בעשור הקרוב עתיד קו הרקיע של מתחם שדה דב להשתנות, עם בנייתו של רובע מגורים חדש, שיכלול על פי ההערכות כ-16 אלף יחידות דיור. עד יום ראשון אחה"צ עוד האמינו העובדים בשדה דב שתהיה דחייה נוספת בסגירתו, אבל זה קרה. חרף המחאות, החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו על סגירת השדה הוותיק, לנוכח הנזקים הכבדים שהיו נגרמים למדינה אם השדה היה ממשיך לפעול. הנזק הוערך ביותר מ-8 מיליארד שקל, בשל תביעות כספיות שהיו מגישים כ-1,930 בעלי הקרקעות במתחם נגד המדינה.
"האכזבה גדולה. הייתה לנו אמונה שזה לא יקרה, שהסגירה תידחה בכמה חודשים", סיפרה בעצב סתיו כהן, אחראית משמרת של ישראייר. "היינו כאן משפחה אחת, ועכשיו כולם בוכים. התחושה היא של הלם. מאוד עצוב", אמרה כהן, שעוברת לעבוד כאחראית משמרת בנמל התעופה בן-גוריון.
אבל לא כל העובדים יעברו לנתב"ג. דניאל בן גור מתל אביב: "אני מוציאה כעת את הטיסה האחרונה, ומאוד כואב לי. חלק גדול מהנוסעים היו קבועים והכרנו אותם באופן אישי", סיפרה בעצב. "שדה דב היה מאוד ידידותי ונוח. תושבי אילת קיבלו מכה כפולה – גם סגירת שדה התעופה בעיר, לאחר פתיחת נמל התעופה רמון, ועכשיו סגירת שדה דב. אני יוצאת לדרך חדשה".
ראש עיריית אילת לשעבר, גדי כץ, שהיה בין הנוסעים האחרונים משדה דב לנמל התעופה רמון, אמר בעצב: "יום אבל. סגירת השדה לוקחת את אילת 40-30 שנים לאחור, דווקא בתקופה שבה העיר הייתה בתנופת פיתוח". נראה שהמעבר לנתב"ג יגרום להפניית חולים מאיכילוב לבתי החולים שיבא ובילינסון הקרובים יותר. ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, שהוביל את המאבק הציבורי נגד הסגירה, המחיש את התחושות: "שדה דב היה התחנה המרכזית של אילת. ניתקו אותנו".
סמנכ"ל השיווק של ישראייר, גיל סתיו, מעריך שתהיה ירידה במספר הטסים מאזור המרכז לאילת, לצד עלייה במספר הטסים מצפון הארץ. "נוסיף טיסות מנמל התעופה בחיפה ונעבה את המערך בנתב"ג. זו תחושה לא פשוטה, של סוף עידן. הפעלנו כאן יותר מ-100 טיסות בשבוע. אנחנו עדים עכשיו לעוד פיסת היסטוריה".
מנכ"ל החברה אורי סירקיס ציין: "ישראייר הטיסה משדה דב במהלך השנים כ-2.5 מיליון נוסעים. אחד מכל חמישה נוסעים הוא תושב אילת. חתמנו את הפרק הזה, עצוב לנו, קשה לנו, אבל מתחילים בפרק הבא".
גם הדייל הראשי בטיסה מוני שפיר התקשה להסתיר את העצב: "היו ימים שיצאתי מכאן בשש טיסות יומיות לאילת. אני חובב צילום, ואהבתי להגיע בשעות הבוקר, שעתיים לפני הטיסה, ולצלם. הייתה פה אווירה מיוחדת, והצילומים היו יפים על רקע הים וקו הרקיע. אני נשאר עם הזיכרונות ועם הרגשה של סיום תקופה".

כתבות נוספות בחדשות תל אביב

0

תכנית הנתיבים המהירים באיילון יוצאת לדרך

העבודות על המקטע הראשון בפרויקט "הנתיבים המהירים" שמקדמים משרד התחבורה ונתיבי איילון ייצאו לדרך ביום ראשון בערב באיילון דרום -...

חדשות תל אביב18 ביולי 2019    3 דקות
0

עלייה חדה בארנונה על השכרת דירות לתיירים:...

עיריית תל אביב החליטה על זינוק חד בתעריפי הארנונה על השכרת דירות לתיירים - מ-52.5 ל-124.01 שקל למ"ר, אולם בינתיים...

חדשות תל אביב18 ביולי 2019    2 דקות

כתיבת תגובה