חדשות תל אביב

הגלגלים בתנועה

חדשות תל אביב13 בדצמבר 2018    2 דקות
0

מנכ"ל נת"ע, יהודה בר-און, מדבר על התקדמות העבודות ועל מנהרת הקו הירוק בלוינסקי שיצאה למכרז: "זה עוד צעד שמקדם אותנו לרשת הקווים שתושבי גוש דן מצפים לה"

הגלגלים בתנועה
בר-און. חצי מיליון תושבים ייהנו מהרכבת ׀ צילום: נת"ע

חברת נת"ע פרסמה השבוע מכרז לביצוע מנהרת הקו הירוק של הרכבת
הקלה בתל אביב – במקטע שבין הרחובות לוינסקי באזור התחנה המרכזית הישנה לשדרות נורדאו בצפון העיר.
מנהרת הקו הירוק של הרכבת הקלה, שעלותה הכספית מוערכת בכ-3 מיליארד שקל, תהיה באורך של כ-4.1 ק"מ.
מרחוב לוינסקי המנהרה התת קרקעית תהיה לאורך הרחובות קרליבך ואבן גבירול (עד צומת נורדאו), והיא תכלול ארבע תחנות תת-קרקעיות: קרליבך, שם יהיה מפגש עם הקו האדום; צומת אבן גבירול-קפלן; כיכר רבין; וצומת אבן גבירול-ארלוזורוב. הקו הירוק, שעלות הקמתו 20 מיליארד שקל, יהיה ברובו עילי. הוא יקשר בין חולון וראשון לציון למרכז תל אביב, אוניברסיטת תל אביב, אזור העסקים בקריית עתידים ואזור התעשייה והעסקים במערב הרצליה. בין השאר אמורים לסגור מקומות מרכזים בעיר, כמו כיכר רבין, שידועה ככיכר ההפגנות. והשאלה הגדולה לאן ינדדו המפגינים? עבודות ההכנה בתוואי העילי יחלו לקראת סוף 2019, ועבודות המנהור יחלו ב-2020.
המכרז שנת"ע מפרסמת כולל מנהרה ותחנות התת-קרקעיות, לרבות הסדרי התנועה הדרושים. במסגרת תנאי הסף של המכרז, החברות המשתתפות נדרשות להציג ניסיון בכריית מנהרות ובהקמת מבנים תת-קרקעיים בקרקע רכה ובתוך מי תהום, בסביבה אורבנית ובסמיכות למבני מגורים. תנאי הסף מגדירים את רמת האיכות הנדרשת, והתחרות בין המציעים שיעברו אותם תהיה על המחיר.
בעקבות הפקת לקחים מביצוע הקו האדום, החליטה נת"ע, על דעת משרדי התחבורה והאוצר, כי יורשו להשתתף במכרז גם תאגידים אורגניים, ולא רק שותפויות של חברות. חברות ישראליות יוכלו להשתתף כקבלניות משנה לצורך הקמת התחנות. יצוין כי במסגרת הפרויקט מוצעות שפע של הזדמנויות לקבלנים ישראלים, בהיקף של מיליארדי שקלים.
במקביל למכרז, מנהלת נת"ע את התהליך המכרזי לבחירת קבלני המערכות הרכבתיות, הקרונות והתחזוקה של הקו הירוק והקו הסגול. בסוף החודש יחלו עבודות תשתית להקמת הקו הסגול ברחוב ארלוזורוב בתל אביב.
"המכרז החשוב הזה מקדם אותנו עוד צעד בדרך לרשת הקווים שתושבי גוש דן מצפים לה. הקמת הקו האדום ממשיכה להתקדם לפי לוחות הזמנים, לקראת הפעלתו בעוד פחות משלוש שנים, ובמקביל אנחנו מוציאים לדרך את הקו הירוק והקו הסגול, שישרתו בעוד שנים ספורות יותר מחצי מיליון תושבים במטרופולין תל אביב", ציין מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און.

כתבות נוספות בחדשות תל אביב

0

נחלת יצחק נגד מגדלים ברחוב תוצרת הארץ

"בניית המגדלים ברחוב תוצרת הארץ תגרום לבעיות תחבורה קשות מאוד", מתריעה יו"ר ועד שכונת נחלת יצחק נחמה גולדווסר, המובילה את...

חדשות תל אביב14 בנובמבר 2019    דקה אחת
0

עיר עם הפסקה

בסבב הלחימה הנוכחי בדרום, תל אביב לא הייתה “בועה”. בדומה לאזור הדרום, היו במהלך יום שלישי שיבושים קשים בחיי העיר....

חדשות תל אביב14 בנובמבר 2019    2 דקות

כתיבת תגובה