חדשות פתח תקווה

הרכבת הגיעה לתחנה

חדשות פתח תקווה26 בנובמבר 2019    2 דקות
0

לתחנת התפעול, ליד אצטדיון המושבה, הובאו הקרונות הראשונים של הרכבת הקלה, שתחל לפעול בעיר בעוד כשנתיים • עד אז, ימשיכו תושבי מרכז העיר לסבול מהעבודות על הקמת הקו האדום

הרכבת הגיעה לתחנה
קרונות הרכבת הקלה בדרך לעיר. "אורך התוואי 21 ק"מ" ׀ צילום: אלון חכמון

אז נכון, יש עוד הרבה זמן עד שהרכבת הקלה תחל לנוע על המסילות ברחבי העיר, אבל בסוף השבוע שעבר כבר אפשר היה להרגיש שזה מתקרב. אל תחנת הדיפו (תפעול), הסמוכה לתחנת הרכבת בקריית אריה ואצטדיון המושבה, הובאו מספר קרונות, ובהם הקטר שיוביל את הרכבת הקלה בעיר.
הקרונות הראשונים של הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן הגיעו לנמל חיפה, משם הועברו למרכז התפעול של חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) ושם יוכשרו להפעלה מבצעית. על פי התכנית, הקו האדום יחל לפעול באוקטובר 2021 בתוואי שאורכו 22 ק"מ. הוא יחל בפתח תקוה, יירד לתוואי תת-קרקעי בדרך ז'בוטינסקי בבני ברק, ברמת גן ובמרכז תל אביב, ויעלה שוב על הקרקע בשדרות ירושלים ביפו ובבת ים.
בשנה הקרובה אמורים להתחיל שני פרויקטי ענק נוספים של הרכבת הקלה בגוש דן. הראשון הוא הקו הירוק מראשון לציון, דרך חולון, לתל אביב, וממנה בשתי זרועות – לפארק עתידים ולהרצליה פיתוח. השני הוא הקו הסגול, מבקעת אונו, דרך אלוף שדה והשלום, רמת גן, גבעתיים, דרום תל אביב, ומשם לתחנת רכבת מרכז.
העבודות להכשרת מסלול הנסיעה של הרכבת גורמות סבל רב לתושבים, פקקי תנועה ארוכים כמעט בכל אזורי העיר, ובמיוחד במרכז ובתחנה המרכזית וברחובות הסמוכים אליהם. אולם, בסופו של יום, בעירייה מאמינים שההשפעה של הרכבת הקלה על הגברת השימוש בתחבורה הציבורית בעיר תהיה משמעותית ותביא לירידה בעומסי התנועה.
כנראה שזו הסיבה שראש העירייה רמי גרינברג הגיע למתחם הדיפו של הרכבת הקלה, ולא יכול היה להסתיר את התרגשותו. בינתיים, בנת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), האחראים על הקמת המסלול שוקדים על העבודות על ציר אורלוב, ולמרות שיבושי התנועה באזור נראה שבקרוב זה ישתלם.
פתיחת ציר
צומת הרחובות קרול ואורלוב, הסגור כבר חודשים ארוכים בשל העבודות, ייפתח לתנועה לכל הכיוונים בסוף החודש. בכך תתאפשר הגישה לשכונות שלום אש, נווה גן ואם המושבות לבאים מז'בוטינסקי או מיצחק שדה. עם פתיחת הצומת, יחזור גם מערך התחבורה הציבורית לפעול כסדרו דרך רחוב קרול.
סגירת הצומת לתנועה הכבידה באופן משמעותי על משתמשי הדרך, ובמיוחד על תושבי שכונות נווה גן והסביבה. בפגישה בין גרינברג לנציגי נת"ע ביקש ראש העירייה לזרז את העבודות במקום ולפתוח את הצומת מוקדם ככל שניתן, על מנת למזער את המפגע עבור התושבים. גרינברג: "סגירת הצומת גרמה לפקקים ולהכבדה על מערך התנועה, ואני שמח שבנת"ע אכן הצליחו לקדם את העבודות בצומת, על מנת להקל על התנועה ולאפשר לה לזרום באופן יעיל יותר".

כתבות נוספות בחדשות פתח תקווה

0

בכיר בעירייה חשוד במעשים מגונים

בהמשך לידיעה שהתפרסמה באתר המקומון, הלם ותדהמה במסדרונות העירייה. צעירה באמצע שנות ה-20 לחייה הגישה בימים האחרונים תלונה במשטרה נגד...

חדשות פתח תקווה11 בדצמבר 2019    8 דקות
0

נשפך אל סגולה

לפני כחצי שעה, הגיעו חמישה צוותי כיבוי ויחידת החומ"ס המחוזית פועלים באירוע של חומר מסוכן בכמות של 200 ליטר אשר...

חדשות פתח תקווה11 בדצמבר 2019    דקה אחת

כתיבת תגובה