חדשות פתח תקווה

בשורה לנוסעי הרכבת: תיסלל דרך גישה לחניון ירקונים

חדשות פתח תקווה13 ביוני 2019    2 דקות
0

בעקבות סגירת המתחם והכוונה לחסום את דרך הגישה ב-61 ביוני, אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה פתיחת דרך חדשה למגרש החניה של מתחם פאוור סנטר ירקונים

בשורה לנוסעי הרכבת: תיסלל דרך גישה לחניון ירקונים
גרינברג במתחם ירקונים. ניסיון להתיר את הפלונטר

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה פתיחת דרך גישה חדשה למגרש החניה של מתחם פאוור סנטר ירקונים הסגור, כדי לאפשר חניה לנוסעי הרכבת המגיעים למסוף ירקונים.
ראש עיריית פתח תקוה רמי גרינברג קיים סיור ופגישת עבודה בתחנת רכבת סגולה/ירקונים, על מנת לפקח מקרוב על הנעשה במתחם ולבחון פיתוח ושיפור פתרונות תחבורתיים לטובת משתמשי הרכבת. בפגישה נכחו נציגי העירייה, בהם מנהלי אגפי התכנון, התנועה, התשתיות והכבישים, סגן ראש מִנהל ההנדסה, נציגי הרכבת, נציגים של בעלי הקרקע של מתחם הפאוור סנטר ונציגי הבעלים של קרקע סמוכה, שעליה מנסה גרינברג לקדם תכנית להכשרת מגרש חניה, בסיוע רכבת ישראל.
כזכור, המועצה הארצית לתכנון ובנייה ורכבת ישראל פעלו לסגירת המתחם, בטענה שמיקומו והקמתו אושרו על ידי העירייה לפני יותר מ-20 שנה בחוסר סמכות. בנוסף, טענו הגופים הממשלתיים כי קיים תכנון לפארק לאומי באזור, וכי המתחם מחבל בתכניות של המקום.
לאחר מאבק משפטי, קיבל המתחם צו סגירה, ועסקים במקום נאלצו לעקור למתחמים אחרים, תוך שהם מפטרים כ-2,000 עובדים. מאז המקום עזוב, והעירייה, שנהנתה ממסים בגובה 12 מיליון שקל בשנה, נותרה אובדת עצות.
בעקבות סגירת המתחם, החליטו בעלי הקרקע לאסור את השימוש בדרך המעבר אל מגרש החניה, ובית המשפט אף קבע כי דרך הגישה תיחסם ב-16 ביוני 2019, למורת רוחם של תושבים רבים הנוהגים להחנות את רכבם במגרש החנייה ולנסוע למקום העבודה ברכבת.
עדי דרשן, תושבת הדר גנים: "זה אסון, לא הגיוני. הפתרון שמציעים לנו, לפנות לתחנה בראש העין או באצטדיון המושבה, הוא לא ישים עבור 5,000 הנוסעים מדי יום ברכבת. העירייה והמדינה חייבות להתיר את הפלונטר הזה ולאפשר חניה במקום. אני עובדת ברמת גן ונוסעת קבועה ברכבת. זו הדרך היחידה שלי. להגיע לכאן מהדר גנים עם אוטובוס, זה בלתי אפשרי, 40 דקות. חשבתי אפילו על אופנוע, אבל לפני זה אני רוצה לפנות לראש העירייה ולכל בכירי הרכבת, כדי שיתחשבו בנוסעים וימצאו פתרון".
כאמור, בפגישה עם גרינברג, דנו הנוכחים בפתרונות תנועה לתחבורה הפרטית והציבורית, סלילת שבילי אופניים, הכשרת חניון, תגבור תחבורה ציבורית לתחנה ושיפור השירות לתושבים. בין השאר, נודע כי רכבת ישראל מנסה לקדם תכנית לבניית חניון זמני בן שלוש קומות על שטח סמוך, אך נשאלת השאלה, למה להקים מבנה זמני בעלות של 20 מיליון שקל מכספי הציבור? כמו כן, לא ברור איך יקבל הפרויקט אישור לשימוש חורג בקרקע החקלאית הסמוכה, אם כבר יש בנמצא מבנה ומגרש חניה רחב היקף שנסגרו ולא קיבלו את ההיתר לשימוש חורג?
גרינברג הנחה את המשתתפים לקדם את התכניות השונות, על מנת לספק לנוסעים ברכבת פתרונות תחבורתיים הולמים, שיפחיתו את העומס וישפרו את התנאים.

כתבות נוספות בחדשות פתח תקווה

0

הדו"ח האילם

המאבק סביב הריחות הרעים ממפעל טביב והחשש לזיהום סביבתי נמשך. בימים האחרונים הרשתות החברתיות וקבוצות הוואטסאפ הפכו לזירת קרב בין...

חדשות פתח תקווה16 באוקטובר 2019    דקה אחת
0

שי לחג

לקראת ערב החג הוגשה תלונה במשטרה מטעם חברת טביב, החברה הארצית לטיפול ופינוי פסולת רעילה בע"מ, שמפעלה שוכן ברחוב החרושת בפתח...

חדשות פתח תקווה13 באוקטובר 2019    דקה אחת

כתיבת תגובה