חדשות פתח תקווה

בעזרת השם

חדשות פתח תקווה26 בספטמבר 2019    3 דקות
0

בעירייה מחפשים גורמים מסחריים שייתנו חסות לאצטדיון המושבה • בתמורה לתשלום שנתי שיסוכם בין הצדדים, יזכו נותני החסות למיתוג המקום על שמם, כמקובל באצטדיונים ובאולמות ספורט בארץ ובעולם

בעזרת השם
אצטדיון המושבה. בקרוב יזכה לשם חדש | צילום: דוברות העירייה

לאחר שנבנה בסכום של כ-80 מיליון שקל, מרביתו מכספי ציבור, ולנוכח עלויות התחזוקה הגבוהות שלו, תעמיד העירייה את אצטדיון המושבה העירוני לנותני חסויות. בתמורה לתשלום שנתי שיסוכם בין הצדדים, יזכו נותני החסות להכרזת שמם במקום. ההצעה תופנה לחברות מובילות במשק הישראלי ולאנשי עסקים המעוניינים להנציח את יקיריהם, בשל זיקתם לכדורגל.
על פי החלטה שהעביר ראש העירייה רמי גרינברג, תצא העירייה, באמצעות החברה לפיתוח פתח תקוה, במכרז למתן חסות ולקריאת שם אצטדיון הכדורגל המושבה על שם גורם מסחרי, כמקובל באצטדיונים ובאולמות ספורט בארץ ובעולם.
כזכור, עם הקמת האצטדיון ניסו גורמים שונים להכתיב לעירייה לקרוא לאצטדיון על שמו של כוכב נבחרת ישראל והפועל פתח תקוה בתקופת הזוהר שלה, נחום סטלמך, שכונה "ראש הזהב". אלא שכבר אז היו שטענו כי האצטדיון נבנה מכספי ציבור, ולכן רק גוף מסחרי או פרטי, שיהיה מוכן להקצות דמי חסות בסכומים לא מבוטלים, יוכל למתג את שמו על האצטדיון.
בעשורים האחרונים מקובל שמבני ציבור, שעלותם גבוהה נקראים על שם חברות מסחריות או תורמים פרטיים תמורת מימון מלא או חלקי. דוגמאות מוכרות בישראל הן היכל מנורה מבטחים בתל אביב, אצטדיון סמי עופר בחיפה עוד. כיוון שבמימון בניית האצטדיון לא לקח חלק אף גוף מסחרי או פרטי, והמימון היה ציבורי, נשא האצטדיון את השם "אצטדיון עירוני", ללא כל שם נוסף.
בהמשך נקבע שמו ל"אצטדיון המושבה", בשל סמיכותו לשכונת אם המושבות, וכן בשל היותה של פתח תקוה המושבה הראשונה בישראל. כעת, כאמור, מבקשת העירייה לשנות את שמו ולהעניק לו במסגרת ההתקשרות את שם נותן החסות, והוא ימותג וישולט הן במעטפת החיצונית והן בחללים הפנימיים בשם ובסמל נותן החסות.
יצוין כי אצטדיון המושבה הוא אחד ממתקני הספורט החדשים והחדשניים בארץ. בנוסף, הוא אחד מאצטדיוני הכדורגל הבודדים העומדים בתקן הבינלאומי ורשאים לארח משחקים במסגרות בינלאומיות. הוא משמש בית לשתי הקבוצות העירוניות – מכבי והפועל פתח תקוה, וכן לשתי קבוצות ליגת העל נס ציונה והפועל רמת גן, ומתקיימים בו כ-100 משחקים בעונה, מחציתם משודרים בטלוויזיה, כך שנותני החסות יזכו לחשיפה רחבה. מבדיקה שערכה החברה לפיתוח פתח תקוה, המתפעלת את האצטדיון, עולה כי הוא נהנה מכיסוי תקשורתי נרחב ומוזכר בערוצי התקשורת השונים כ-150 פעמים בחודש.
בנוסף, מתקיימים באצטדיון מופעי תרבות שונים, והוא מכיל כ-8,000 מ"ר שטחי מסחר, המושכרים לעסקים מסחריים. בסך הכל פוקדים אותו כ-300 אלף צופים מדי שנה. כמו כן, האצטדיון ממוקם בסמוך לצירי תנועה ראשיים, כמו כביש 4 ו-5, וצמוד לתחנת הרכבת העירונית.
גרינברג: "גם בספורט, אנחנו מובילים ועושים למען הציבור. כיאה לאצטדיון מתקדם וחדשני, שנמצא בליגה של כל המגרשים ומתקני הספורט המובילים בישראל, גם נושא שם האצטדיון וקבלת חסות צריכים להיות ברמה גבוהה. המהלך הזה יביא לכך שחברות גדולות ישקיעו בספורט המקומי, יכסו חלק נכבד מעלויות אחזקת האצטדיון, ויאפשרו להשקיע את הכסף הציבורי בפיתוח הספורט ותחומים נוספים לרווחת התושבים".

כתבות נוספות בחדשות פתח תקווה

0

רגע לפני הפתיחה: סיור שווקים

המשטרה והרשויות המקומיות באמצעות מערכי האבטחה שלהן נערכות  לקראת פתיחתם של הקניונים והשוק העירוני במסגרת הקלות נוספות בתקנות החירום צו...

חדשות פתח תקווה6 במאי 2020    2 דקות
0

חוזרים לשגרה: העירייה שוב תבצע אכיפת חנייה...

לאחר כחודש וחצי בהן הייתה חניה חינם בכחול לבן באזורי התעשייה, בתחילת השבוע חזר אגף הפיקוח לאכיפה מלאה של חניה...

חדשות פתח תקווה6 במאי 2020    דקה אחת

כתיבת תגובה