חדשות רמת גן-גבעתיים

המהפכה הדיגיטלית של עיריית רמת גן

חדשות רמת גן-גבעתיים20 ביולי 2020    4 דקות
0

כחלק ההיערכות להתמודדות עם הגל השני של הקורונה, אגף קש"ת בנה מערך טלפונים ומסרונים שכולל כ-100 אלף מספרי טלפון של תושבים בעיר • מחזיקת תיק קשרי קהילה, הגר יעקב: "יש כאן מהפכה בשירות ובתפיסה"

המהפכה הדיגיטלית של עיריית רמת גן
הגר יעקב (מימין), לבנת נזרי ונירית סבן. מענה מהיר לתושבים ׀ צילום: באדיבות המצולמות

באגף קש"ת בעיריית רמת גן יגיעו בקרוב למערך טלפונים ומסרונים, שיכלול כ-100 אלף מספרי טלפון של תושבים בעיר. זאת, על רקע ההיערכות להתמודדות עם הגל השני של הקורונה והאפשרות להטלת מגבלות נוספות בשל התפשטות הנגיף.
המערך שנבנה כולל חלוקה לפי קבוצות, כמו פעילי סביבה, הורים לתלמידי בתי ספר, בעלי כלבים וגם דוברי רוסית ואנגלית.
בנוסף, נעשה מבצע להגדלת ההודעות באמצעות אפליקציות וואטסאפ וטלגרם, שכיום מגיע לכ-16,530 תושבים בעיר. במהלך משבר הקורונה הוקמו 17 קבוצות ייעודיות חדשות, ומספרן הכולל כבר עומד על כ-80.
"מערך השירות הוא חוד החנית של העירייה", מדגישה מחזיקת תיק קשרי קהילה, הגר יעקב. "השירות הוא הפנים של העירייה, ומתן מענה מהיר ממחיש לתושב שהעירייה היא אך ורק למענו. הערוצים שיצרנו מאפשרים תקשורת ישירה מול העירייה, העברת מסרים מיידית, קיום משאלי תושבים וקשר רצוף היוצר תחושת שייכות. יש כאן מהפכה בשירות ובתפיסה, מעבר לשירות דיגיטלי. זה מודל שראש העיר פיתח".
כיצד נוצרות הקבוצות?
"חבר מביא חבר, והקבוצות מחולקות גם לפי גילאים ושכונות. הקמנו, למשל, קבוצה לגיל הזהב, ולכל שכונה יש קבוצת וואטסאפ שכונתית".
נקבעו כללים לקבוצות הוואטסאפ?
"אסור להכניס לתוכן תוכן שיווקי, וגם אין הכפשות. מודל קבוצות הוואטסאפ מבוסס על דו-שיח ישיר עם התושבים".

מוצפים בפניות
במהלך הסגר של תקופת הקורונה נרשם גידול של כ-13% בפניות למוקד העירוני של העירייה. "קיבלנו למוקד 30,521 פניות להמשך טיפול המחלקות – והן היוו 87% מכלל הפניות שהתקבלו", מציינת מנהלת קשרי קהילה נירית חן, שהייתה אמונה על התפעול השוטף של המוקד העירוני במהלך המשבר.
מהנתונים עולה, כי בין 15 במרץ ל-30 במאי, מספר הפניות הגבוה ביותר למוקד היה על התקהלויות או התנהלויות בעייתיות בבתי כנסת בעיר – 3,087. במקום השני דורגו הפניות שהועברו לטיפול המחלקה לרווחת הגמלאי – 1,331. בנוסף, התקבלו 1,327 פניות על אי-ניקוי רחוב או מדרכה, 1,222 תלונות על מטרדי יתושים ו-924 פניות נוספות על אי-פינוי האשפה.
תלונות רבות התקבלו על הפרת הנחיות משרד הבריאות. "העברנו גם מסרים חשובים על מה שקורה וצפוי. הייתה חוסר ודאות בציבור", היא מציינת עוד. "חיברנו בין אנשים".
"במהלך משבר הקורונה הכפלנו את המוקד העירוני והוקם מוקד חירום נוסף, כדי לעמוד בגידול בפניות ולהיות ערוכים לכל תרחיש. לצורך כך קלטנו 13 מוקדנים חדשים", מספרת חן.
מדוע היה צורך להקים מוקד עירוני נוסף?
"אם חלילה עובד במוקד היה נדבק בקורונה, היינו עוברים לעבוד מהמוקד הנוסף, שהקמנו לצורך גיבוי".
היו גם פניות על מצוקה כלכלית?
"בוודאי. קיבלנו פניות של אנשים שאיבדו את כספם ועולמם בגלל משבר הקורונה. פניות רבות היו על מחסור במחשבים לתלמידים הלומדים מרחוק. אחת מהפונות סיפרה: 'יש לי מחשב אחד ושלושה ילדים'. היו גם פניות בעקבות אלימות במשפחה".
כ-70% מעובדי העירייה הוצאו לחופשה, כיצד פעלתם למתן שירות מהיר?
"בכל תלונה בנושא ניקיון, הטיפול היה מיידי. גם הפעלנו סיירת שהתפקיד שלה היה לאתר מקומות עם מטרדי אשפה ולכלוך ולהגיב במהירות. בכל מחלקה בעירייה היה רפרנט שירות, שנתן את הפתרונות".
האזרחים הוותיקים, המהווים כ-20% מתושבי העיר, נפגעו באורח קשה במהלך הקורונה. "רבים מהם סבלו מבדידות. המשימה שלנו הייתה להגיע לכל אחד, ולעתים דאגנו לאספקת צרכים מיידיים, כמו אוכל ותרופות", היא מספרת.
חן מספרת עוד שבאחד הימים, לקראת פסח, המוקד של בני ברק קרס ופניות רבות הועברו לעיריית רמת גן. "הענקנו שירות לכולם", היא מדגישה.

הורים ומנגנים
במהלך סגר הקורונה נעשו פעולות יזומות רבות. "יזמנו את פרויקט 'הורים ומנגנים'. היו תושבים שביקשו לחזור ולנגן. סיפקנו להם מערך הגברה, והם ניגנו מהרחוב למען הקשישים שלא יכלו לצאת מהבתים. הייתה התרגשות גדולה", מספרת עוד יעקב.
במסגרת מבצעי קשרי קהילה, הוחלט על משלוחי מנות לאלו שנאלצו לשהות בבידוד לאחר שהיו במגע עם חולי קורונה. "גם קיימנו מבצעי שבת שלום, שכללו חלוקת יין וחלות למבודדי העיר, והענקנו סיוע ייעודי לגיל השלישי, שכלל רכישות תרופות וקניות מצרכים", מציינת עוד חן, "ובנוסף, בוצעו מבצעי חלוקת פרחים לקשישים וחגיגות ימי הולדת עד הבית. אפילו סייענו בקיום חתונה בלובי של בניין בשכונת מרום נווה. גייסנו תרומות וסיפקנו צלם".
במהלך משבר הקורונה גם הזום הפך לכלי מרכזי בקשר בין העירייה לתושבים. "יצרנו מפגשי תושבים באמצעות הזום, ועודדו את הקמת מיזם 'תושבים למען תושבים', שנתן במה לאנשים רבים בימים מורכבים וקשים".
הזום הפך לאמצעי להעברת הרצאות, מפגשי תושבים ועסקים ולאמצעי דיגיטלי המחבר בין אוכלוסיות. ההערכות הן שהתקשורת הדיגיטלית תימשך על רקע המשך משבר הקורונה. "נוצרו דפוסי פעולה חדשים. לפני משבר הקורונה היו מתקיימים מפגשי תושבים באולמות, ועכשיו הכל עובר לזום".

כתבות נוספות בחדשות רמת גן-גבעתיים

0

מלחמת המים עולה שלב

התוכנית של רשות המים לאחד את תאגידי המים של רמת גן, גבעתיים ובני ברק, מעוררת התנגדויות, ותוכרע בבית המשפט. בשלוש...

חדשות רמת גן-גבעתיים31 ביולי 2020    3 דקות
0

רמת גן עושה כבוד לסביח העירקי

הכיכר שנבנית בימים אלה בצומת הרחובות נגבה-עוזיאל ברמת גן תיקרא "כיכר סביח" - על שם המאכל המיתולוגי, שהביאו איתם יוצאי...

חדשות רמת גן-גבעתיים31 ביולי 2020    4 דקות

כתיבת תגובה