חדשות רמת גן-גבעתיים

דיירי רחוב עוזיאל נגד שביל אופניים

חדשות רמת גן-גבעתיים28 בפברואר 2020    דקה אחת
2

להתנגדות שותפים גם בעלי עסקים ברחוב הטוענים כי תכנית העירייה לרשת את העיר בשבילי אופניים תביא לגריעת מקומות חניה רבים, וכי הרחוב צר מדי לסלילת שביל אופניים על חשבון הכביש והמדרכה

דיירי רחוב עוזיאל נגד שביל אופניים
רחוב עוזיאל. "נדבך קטן מתכנית כוללת" ׀ צילום: משה כהן

 

תכנית העירייה לסלילת שביל אופניים לאורך רחוב עוזיאל ברמת גן מעוררת התנגדויות בקרב דיירים ובעלי עסקים. "גם כיום קיימת מצוקת חניה ברחוב. שבילי האופניים יגרמו לגריעת מקומות חניה רבים. הרחוב צר מדי לסלילת שבילי אופניים על חשבון הכביש והמדרכה", אמר תושב ותיק ברחוב.
על פי התכנית, שמוביל סגן ראש העירייה עו"ד רועי ברזילי, שביל האופניים ברחוב יחבר בין הפארק הלאומי בדרום העיר לשיכון ותיקים והירקון בצפונה. בעקבות ההחלטה, מתכוונים התושבים לצאת למאבק ציבורי. "אין מקום ברחוב עוזיאל לשבילי אופניים", אמר בעל עסק.
בעירייה טוענים כי רשת שבילי האופניים בעיר תחבר בין 14 השכונות של רמת גן. לדברי ברזילי, מטרת הפרויקט היא להפחית את נפח תנועת כלי הרכב בעיר ולקדם תרבות רכיבת אופניים בטוחה, יעילה, זולה ובריאה. הוא ציין עוד כי שביל האופניים המחבר את השכונות הדרומיות לצפוניות, שיהיה חלק מהרשת העירונית, יעודד שימוש באופניים כתחליף לשימוש ברכב הפרטי בנסיעות יומיומיות.
"בעיר כמו רמת גן, עומסי התנועה הרבים והקשיים במציאת חניה הופכים את ההתניידות ברכב לבזבוז של זמן יקר. אנו מאמינים שהקמת רשת שבילי האופניים בעיר, לצד עידוד הרכיבה בהם, יאפשרו להקל משמעותית את נפחי התנועה", אמר ברזילי. "השביל יגדיל את השימוש היומיומי באופניים ויוביל לשינוי פני הרחוב, חידוש התשתיות, מתקני הרחוב והתאורה. הפגיעה בחניה היא מזערית, נוכח הקמת חניונים ציבוריים, והתמורה לציבור ולעסקים תהיה גדולה בהרבה מהמצב היום".
גם ראש העירייה כרמל שאמה הכהן תומך בפרויקט. "השבילים יתרמו לבטיחות, להפחתת זיהום האוויר, הרחבת האפשרויות לפעילות גופנית והקלה בגודש התנועה והפקקים. המהלך, שנרקם בימים אלה ברחוב עוזיאל, הוא נדבך קטן מתכנית כוללת להרחבת שבילי האופניים והפחתת כלי הרכב בעיר", ציין שאמה הכהן.

כתבות נוספות בחדשות רמת גן-גבעתיים

0

חוזרים לעירייה

  עובדי עיריית גבעתיים שבים לעבודה מלאה החל מיום ג' וזאת בהתאם להסכם השכר הקיבוצי והחלת כללי "התו הסגול" בעירייה...

חדשות רמת גן-גבעתיים3 במאי 2020    דקה אחת
0

שי לשורד

  למרות שזה נשמע קצת ציני, חלוקת מתנות לניצולי שואה ששרדו בערב יום השואה, הכוונה היא כמובן להוקיר ולזכור. לכן...

חדשות רמת גן-גבעתיים20 באפריל 2020    2 דקות

כתיבת תגובה

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הקמת שבילי אופניים זה אחד הדברים הכי חשובים שיש
    אפשר להתווכח על המיקום אבל בסופו של דבר בכל מקום שיוקם התושבים באזור יתנגדו כי זה יקח מקומות חניה
    עוזיאל לא צר מדי, במקום חניות אנכיות יעשו שביל וחניות מקבילות,
    פיתרון של שביל אופניים מדרום רמת גן לצפון קריטי
    הוא יאפשר לבני נוער להגיע לשני הציכנוים המרכזיים באופניים בזמן סביר לעומת החלופות של תחבורה ציבורית או הסעות של הורים בפקקים
    ושבילים בזבוטינסקי ואלוף שדה יחברו את רמת גן לתל אביב ופתח תקוה ויאפשרו להמוני רמת גנים העובדים באזורים אלו לוותר על רכב נוסף שמחזיקים בשביל העבודה ולהגיע יותר מהר לעבודה באופניים רגילות או חשמליות

    ויוריד את בני הנוער שנוסעים עם אופניים חשמליים לבית ספר מהכביש לשביל ויציל חיים.
    אופניים ואופניים חשמליים הם העתיד

  • אופניים הם חלק מהפתרון, לא חלק מהבעיה
    NIMBY היא תופעה שכיחה בקרב מתנגדי שינויים מהותיים בשכונתם

    מי אתה משה כהן, כותב הכתבה ?
    אתה כותב אובייקטיבי עם נתונים אמפיריים או שאתה בא עם דיעה ולפייה עיצבת את תוכן הכתבה ?

    "דיירי רחוב עוזיאל נגד השביל"
    עשית סקר מהימן בקרב דיירי רחוב עוזיאל ?
    אני דייר מרחוב עוזיאל, ואני תומך בשביל, ואני מכיר עוד תושבים כמוני.

    "להתנגדות שותפים גם בעלי העסקים"
    אותו כנ"ל.
    אני אישית דיברתי עם מספר עסקים שתומכים בשביל כי השילוב של חיזוק מגמת אופניים והולכי רגל – יגביר את תנועת העוברים ושבים ברחוב, הרבה מעבר לכמות הנהגים שלא יכולים להחנות ולקנות.