חדשות רמת גן-גבעתיים

תושבים ברמת גן קובלים על חשבונות מים מנופחים

חדשות רמת גן-גבעתיים9 בינואר 2020    2 דקות
1

בעקבות פניות רבות לעירייה בנושא, הורה כרמל שאמה הכהן לבצע בדיקה רוחבית משותפת לעירייה ולתאגיד המים • מי רמת גן: "בניגוד לטענות, אין תופעה של חשבונות מנופחים. יש מקרים נקודתיים, וברובם התאגיד מתריע מראש על צריכה חריגה"

תושבים ברמת גן קובלים על חשבונות מים מנופחים
ברז דולף. "לתאגיד אסור לפעול בשטח פרטי" ׀ צילום: אביר סולטן, פלאש 90

דיירים ברמת גן מוחים על חשבונות מים מופרזים. בעקבות פניותיהם לראש העירייה, דרש כרמל שאמה הכהן במכתב לתאגיד מי רמת גן, לקבל נתונים על הצריכה הדו-חודשית של מים באזורים שונים בעיר, בנוסף לנתוני הגבייה הדו-חודשית בשקלים. כמו כן, ביקש ראש העירייה לברר את התעריפים השונים ומספר ימי הצריכה וצרכני המים בתקופת הגבייה.
"בעקבות ריבוי חריג של תושבים, שפנו לעירייה בחודשים האחרונים, בנושא גבייה עודפת והתרעות מרובות על מוקדי נזילה לכאורה, אנו מבקשים לבצע בדיקה רוחבית משותפת לעירייה ולתאגיד המים", ציין שאמה הכהן. "בדיקת הנתונים לנוכח ריבוי התלונות בעת האחרונה, היא מחובתנו הן כעירייה כלפי תושביה והן כתאגיד המים כלפי צרכניו".
ל"המקומון" הגיעה תכתובת בין דיירים המתגוררים בבניין בשכונת רמת יצחק, שבה הם קובלים על חיובים מופרזים לכאורה בחשבונות המים שנשלחו אליהם לאחרונה. "קיבלתי חשבון מים גבוה פי שלושה מזה ששילמתי עד כה, ואני לבד. מה עושים? זה ממש מוגזם", כתב אחד הדיירים. דייר נוסף כתב: "נאמר לי שזה קשור לצריכה משותפת של הבניין. אולי הייתה נזילה? אולי מישהו משתמש בברז מרכזי של הבניין?".
בתאגיד מי רמת גן דחו את הטענות וטענו מנגד, כי עשרות מוני מים של דיירים שהתלוננו על חיובי יתר נשלחו לבדיקה במכון נייטרלי ונמצאו תקינים. עוד טענו כי בחלק גדול מהמקרים החיובים הגבוהים שעליהם דובר נובעים מצריכה משותפת מופרזת, שעלולה לנבוע מנזילה בצינור מרכזי שבאחריות הדיירים, או משימוש של דייר בצריכה המשותפת.
מהעירייה נמסר: "בשבוע שעבר פנה ראש העירייה לתאגיד המים, לקבלת נתונים ראשוניים לצורך בדיקת הטענות על חשבונות מים מופרזים בחודשים האחרונים. הבדיקה תרוכז ותסוכם על ידי גורם בלתי תלוי, שלא מקבל שכר מהעירייה או מהתאגיד. נעדכן בשקיפות מלאה על כל התפתחות משמעותית, וקל וחומר על המסקנות".
ממי רמת גן נמסר: "צריכה חריגה של מים נובעת ברוב המקרים מנזילה בתשתית הפרטית שאינה מטופלת חרף התרעות התאגיד, או ממחלוקת בין דיירים בנושא תיקון נזילה באחד הבתים או בשטח המשותף. ברוב המקרים, התאגיד שולח את מד המים לבוררות חיצונית, ובמידת הצורך – מזכה את התושבים או מפנה לקבלת תעריף נזילה מוזל. ככלל, תאגיד מי רמת גן רואה חשיבות עליונה במודעות צרכנית ומעודד את תושבי העיר להכיר את חשבון המים, לעקוב אחר הצריכה (גם בהשוואה לתקופה דומה בשנים קודמות) ולפנות לקבלת תשובות במקרים של צריכה חריגה. בניגוד לטענות, אין תופעה של חשבונות מנופחים. יש מקרים נקודתיים, וברובם התאגיד מתריע מראש על צריכה חריגה ומפנה את התושבים לתיקון נזילות, כיוון שלתאגיד אסור לפעול בשטח פרטי".

כתבות נוספות בחדשות רמת גן-גבעתיים

0

חוזרים לעירייה

  עובדי עיריית גבעתיים שבים לעבודה מלאה החל מיום ג' וזאת בהתאם להסכם השכר הקיבוצי והחלת כללי "התו הסגול" בעירייה...

חדשות רמת גן-גבעתיים3 במאי 2020    דקה אחת
0

שי לשורד

  למרות שזה נשמע קצת ציני, חלוקת מתנות לניצולי שואה ששרדו בערב יום השואה, הכוונה היא כמובן להוקיר ולזכור. לכן...

חדשות רמת גן-גבעתיים20 באפריל 2020    2 דקות

כתיבת תגובה

  • איתי
    מי רמת גן

    אתה תאגיד נכלולי, שלחתם לנו חשבונות מים מנופחים באחד העם 16 עד שנאלצו לעבור עיר, היום משקים 20 עצי פרי ומשלמים חצי. נוכלים עם רישיון. גם לא שולחים חשבונות בזמן ואחרי זה גובים קנסות.