חדשות רמת גן-גבעתיים

בעוד כשנתיים: נתיב תחבורה ציבורית ברחוב כצנלסון

חדשות רמת גן-גבעתיים1 בינואר 2020    3 דקות
0

הנת"צ יפעל בשעות הלחץ של הבוקר ואחר הצהריים ברחוב החוצה את העיר ממזרח למערב • בשאר חלקי היום תותר ברחוב חניית כל רכב • קוניק: "הפרויקט יקל על התושבים וירחיב את היקפי השימוש בתחבורה הציבורית"

בעוד כשנתיים: נתיב תחבורה ציבורית ברחוב כצנלסון
רחוב כצנלסון. "בשורה של ממש לתושבי העיר" ׀ צילום: דוברות העירייה

נתיב תחבורה ציבורית יוקם לראשונה ברחוב כצנלסון בגבעתיים, החוצה את העיר ממזרח למערב. הנת"צ יפעל בשעות הלחץ של הבוקר ואחר הצהריים. בשאר חלקי היום – במהלך היום ובלילות – תותר ברחוב חניית כלי רכב פרטיים. בנוסף, במסגרת הפרויקט תינתן העדפה לתחבורה הציבורית ברמזורים שבצמתים לאורך כצנלסון.
לפני כשלוש שנים הצטרפה עיריית גבעתיים חלקית לפרויקט "מהיר לעיר", כשהסכימה להקמת נת"צים בצירי אלוף שדה ודרך השלום בדרום העיר. ראש העירייה רן קוניק התנה את הקמת הנת"צ לאורך כצנלסון במציאת פתרונות חניה חלופיים. על פי הסיכום שהושג כעת, הנת"צ בכצנלסון יפעל רק בשעות הלחץ, ויוקמו שני חניונים חדשים – ברחוב המלבן ובמגרש החניה הצמוד לבניין העירייה.
בשלב זה לא ייצא אל הפועל פרויקט הקמת בניין העירייה החדש, ובמתחם יוקם רק חניון תת-קרקעי, שיכלול כ-600 מקומות חניה. בעירייה בודקים חלופה של שימוש במשרדי חברת פלאפון, שעומדת לעזוב את גבעתיים.
במסגרת הקמת הנת"צ החדש, יחודש וישודרג ציר כצנלסון. העבודות יכללו גם את עליית הנוער וערבי נחל. במסגרת העבודות, יבוצעו סלילה מחודשת של הציר ושינויים גיאומטריים בטיחותיים, יתווספו שבילי אופניים, יורחבו מדרכות ותותקן תאורה מודרנית.

פרויקט "מהיר בעיר" פועל ב-17 רשויות במטרופולין תל אביב. בעתיד הוא מתוכנן גם ברחוב ביאליק ברמת גן ובצירים נוספים בעיר. עם זאת, עיריית רמת גן דורשת מענה לנושאי חניה ותחבורה. ראש העירייה כרמל שאמה הכהן נפגש עם בכירים בנת"ע והעלה דרישה לשינוי תוואי "הקו הסגול" של הרכבת הקלה בצומת הירדן-אלוף שדה, כדי שיהיה משוקע או עילי. במקביל, העירייה דורשת ציר יציאה נוסף לכביש 4.
פרויקט הקמת הנת"צ ושדרוג ציר כצנלסון ייכנס לשלבי תכנון בשיתוף העירייה וחברת נתיבי איילון, וההערכה לתחילת הביצוע עומדת על טווח של כשנה וחצי. רחוב כצנלסון, שהפך למתחם שוקק של בתי קפה, מסעדות, ברים ופאבים, נחשב לחלון הראווה של גבעתיים, ובשעות הערב וסופי השבוע הרחוב מלא. האפשרות לחניה בנת"צ בחלק משעות היממה ובסופי שבוע אמורה לאפשר את המשך החיים התוססים ברחוב, שהפך מוקד עלייה לרגל לצעירים מגבעתיים, רמת גן, תל אביב וערים נוספות.

"אחת המטרות שסימנתי לעצמי, עוד בקדנציה הראשונה, הייתה לשפר את מערך התחבורה, להקל על התושבים ולהרחיב את היקפי השימוש בכל סוגי התחבורה הציבורית", ציין קוניק. "לשמחתי, במשרד התחבורה נענו לרוב דרישותינו ואישרו קווי אוטובוס חדשים, הגדילו את תדירות הקווים הקיימים, ואישרו לנו שלושה קווי מוניות שירות ושינויים בתוואי של קווים ותיקים לפי הצרכים שעלו מהשטח".
קוניק הוסיף כי הושגה הבנה עם נתיבי איילון גם בנושא פיתוח נתיב התחבורה הציבורית – דבר שיאפשר תנועת אוטובוסים מהירה והקלה בעומסים הכבדים בשעות הלחץ של הבוקר ואחה"צ.
סמנכ"לית פרויקט "מהיר בעיר" בנתיבי איילון, טליה כהן וולף, אמרה בעקבות הסיכום: "אנחנו שמחים להשיק ביחד עם עיריית גבעתיים את הפרויקט, שמהווה בשורה של ממש לתושבי העיר. אנחנו מתכננים את שלבי הביצוע, במטרה למזער את אי-הנוחות לתושבים ולבעלי העסקים. הרחבת הפרויקט בגבעתיים מהווה חלק מגל הצטרפות של רשויות נוספות".

כתבות נוספות בחדשות רמת גן-גבעתיים

0

#WeRemember בגבעתיים

  אתמול, (שני 27.1)  צוין ברחבי העולם יום הזיכרון הבינלאומי לשואה. במסגרת האירוע החשוב הקונגרס היהודי העולמי השיק קמפיין את ...

חדשות רמת גן-גבעתיים28 בינואר 2020    דקה אחת
0

מובילים בחדשנות

  מרכז החדשנות של נוער גבעתיים GVT-HUB הושק בערב חגיגי במרכז הקהילתי ברחוב שדה בוקר בעיר. במרכז החדשני חללי עבודה...

חדשות רמת גן-גבעתיים28 בינואר 2020    דקה אחת

כתיבת תגובה