חדשות רמת גן-גבעתיים

עונג השבת של קוניק

חדשות רמת גן-גבעתיים21 בנובמבר 2019    3 דקות
1

ביום שישי תחל לפעול לראשונה תחבורה ציבורית בסופי שבוע בגבעתיים, כחלק ממערך התחבורה המטרופוליני בגוש דן • המיניבוס לתל אביב ייצא מרחוב המאבק, ימשיך לרחובות ויצמן וכצנלסון ומשם לעיר הגדולה • נעים בקו

עונג השבת של קוניק
קוניק לצד מפת קווי התחבורה בסופ"ש. "גבעתיים שותפה טבעית למיזם" ׀ צילום: דוברות העירייה

בסוף השבוע תחל לפעול לראשונה תחבורה ציבורית בשבת במטרופולין תל אביב – תחת השם "נעים בסופ"ש". המיזם יהיה משותף לארבע רשויות: תל אביב, גבעתיים, קריית אונו ורמת השרון.

בינתיים עיריית רמת גן תמשיך להפעיל בנפרד את מיזם ה"סבבוס" בסופי שבוע. ראש העירייה כרמל שאמה הכהן בירך על המהלך של הערים השכנות, ודיווח על הרחבת השירות בעיר גם ל"סבבוס ספורטיבי", שיאפשר הגעה לאירועי ספורט בשבתות וכן "סבבוס בונוס", שיציע טיולים מאורגנים ברחבי הארץ בסופי השבוע.

קו "נעים בסופ"ש", שיחבר בין גבעתיים לתל אביב, ייצא מרחוב המאבק, ומשם ימשיך לויצמן, יפנה שמאלה לכצנלסון ומשם לתל אביב: נחלת יצחק, בית החולים איכילוב, כיכר רבין, בן יהודה, מתחם התחנה, שוק הפשפשים, יפת ובית החולים וולפסון.
מערך ההיסעים יתבסס על מיניבוסים, הכוללים כל אחד 19 מקומות. הוא יכלול שישה מסלולים, שאורכם כ-300 ק"מ ויפעל לאורכן ולרוחבן של הערים במטרופולין, כשהוא עוצר ביותר מ-500 תחנות. ביום שישי יפעל מערך המיניבוסים בשעות 02:00-18:00 ובשבת – 17:00-09:00. הקווים ייצאו בתדירות קבועה – כל חצי שעה, מלבד קו 710 מקריית אונו, שייצא בכל שעה. מבחינת נגישות, כל מיניבוס שלישי (בכל שעה וחצי) יהיה מונגש.

הקווים יעברו במרכזי הערים ובין השכונות השונות בשעות שבהן תחבורה ציבורית סדירה אינה פעילה, תוך התחשבות באזורים של שומרי שבת. רשת הקווים תמוספר במספרים 710-705, והמיניבוסים והתחנות ימותגו, כך שניתן יהיה לזהות אותם בקלות, כולל מפות של הקווים בתחנות הייעודיות.
בהפעלת מערך ההיסעים זכתה חברת מוניות קווי השירות 5 ו־4. העלות של המיזם לשנה הקרובה תעמוד על 12.5 מיליון שקל, כשעיריית תל אביב תממן כ-9 מיליוני שקלים. לפחות בשלב הראשון, הנסיעה תהיה ללא תשלום.

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק ציין: "לאחר פעילות בת ארבע שנים של המיזם החברתי 'נוע תנוע' בעיר, גבעתיים היא שותפה טבעית גם למיזם החדש והבינעירוני. מועצת העיר אישרה לפני כשבועיים את השתתפותנו במיזם ברוב קולות, כשהיא מציינת כי מדובר במיזם חברתי, כלכלי, סביבתי ותחבורתי חשוב. בעיר יעבור קו אחד, שמסלולו נקבע בצירים הראשים של העיר בלבד, תוך התחשבות ברגשות הציבור הדתי. אנו מקווים כי יותר ויותר רשויות סמוכות שטרם הצטרפו יבחרו להצטרף ויסייעו לרשת הקווים להתפתח".

"האפשרות לנוע ממקום למקום בכל ימי השבוע היא זכות יסוד", ציין ראש עיריית תל אביב רון חולדאי. "פרויקט 'נעים בסוף השבוע' נועד למלא את הצורך של אוכלוסייה גדולה בישראל לעשות זאת. בהיעדר תחבורה ציבורית ממשלתית, קווי ההסעה במטרופולין גוש דן הם נדבך חשוב. אני מקווה שממשלת ישראל תרים את הכפפה ותרחיב את השירות הזה לכלל תושבי המדינה".
ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו: "על מקבלי ההחלטות במדינה לראות את החשיבות שבעידוד הציבור לנסוע במערכת הסעת ההמונים בכל ימות השבוע. ברגע שהציבור יוכל להשתמש בקווי תחבורה יעילים, נוחים וראויים בכל עת שיחפוץ, יופחתו עומסי התנועה בכבישים. בני הנוער והצעירים בעיר, החפצים לצאת לבילוי ונופש במהלך השבת, והגמלאים המעוניינים לצאת לבילוי בעיר הגדולה, במיוחד אלה שידם אינה משגת לשכירת מונית לשם כך, ישתמשו מעתה בשירות זה. כשהציבור יוכל להשתמש בפתרונות יעילים בכל ימות השבוע, הוא יעדיף להימנע מנסיעה ברכב פרטי, ויחסוך עלויות רבות".

אבי גרובר, ראש עיריית רמת השרון: "מערך התחבורה החדש מהווה בשורה אמיתית לכל תושבי גוש דן. בזכות שיתוף הפעולה בין הרשויות, נוצרת לראשונה רשת תחבורתית אפקטיבית המאפשרת התניידות נוחה ויעילה בין הערים בסופי השבוע".

כתבות נוספות בחדשות רמת גן-גבעתיים

0

כתב אישום: איתר קטינים בוואטסאפ וביצע בהם...

[caption id="attachment_135882" align="alignleft" width="232"] התכתבות וואטסאפ בעלת תוכן מיני. הנאשם התכתב עם 43 קטיניםצילום המחשה: צילום מסך[/caption] מחלקת הסייבר בפרקליטות...

חדשות רמת גן-גבעתיים11 בדצמבר 2019    3 דקות
0

שדרוג התחבורה הציבורית בגבעתיים

החל מאמצע חודש ינואר הקרוב, ולאחר שפניות העירייה למשרד התחבורה נענו, קו 23 יגיע עד סוף רחוב ריינס וימשיך למתחם...

חדשות רמת גן-גבעתיים11 בדצמבר 2019    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • יגאל
    עיריית רמת גן ללא תזרים מזומנים זו האמת לאי ההשתתפות

    עיריית רמת גן אינה יכולה להקרא פורצת דרך כי למתג את נוע תנוע בשם סבבוס זה נחמד שיווקי, אך שהעירייה שלנו לא תצטרף להשתתף במיזם ענק זה שיכלול ויסחוף את המדינה בעלויות זניחות לכל עירייה, כאשר כאמור עיריית תל אביב מממנת את מירב התשלום ולכל רשות משתתפת עלות ההשתתפות בקו ההסעים היצום הזה הינה בסביבות 1.5 – 1 מליון לערך לעיר בסדר גודל שלנו , ולמה לא הצטרפנו? התשובה בניהול כושל ומחסור חמור בתזרים , הואיל והעיר בגרעון ענק וכלל הנכסים והרזרבות כבר שועבדו, כך שאין גם יכולת לאשראי לתשלום ההשתתפות במיזם המיוחד הזה , ומה עושים ראשי העיר שלנו? משחקים במילים ומחרטוים כאשר יש לחקור את העומק של הדברים העירייה ללא יכולת ניהול עכב החובבניות