חדשות רמת גן-גבעתיים

המטרו מגיע למטרופולין

חדשות רמת גן-גבעתיים27 בדצמבר 2018    3 דקות
0

תכנית חדשה להקמת שלושה קווי מטרו באורך של כ-130 קילומטר במטרופולין תל אביב, בנוסף לשלושת קווי הרכבת הקלה ול-11 קווי האוטובוס החדשים שיחלו לפעול השבוע בגוש דן, מתיימרת לחלץ את גוש דן מהפקקים. מתי? עד 2030

המטרו מגיע למטרופולין
מחכים למטרו. יש תכלית בתחתית ׀ יהב גמליאל, פלאש 90

תכנית יומרנית להקמת שלושה קווי מטרו באורך כולל של כ-130 קילומטר במטרופולין תל אביב, הוצגה על ידי משרד התחבורה וחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים). לפי התכנית, קווי המטרו יפעלו בעומק של כ-25 מטר בתל אביב, רמת גן, גבעתיים וערים נוספות באזור המרכז. העבודות אמורות להסתיים בשנת 2030.
התכנית, שעלותה מוערכת בכ-150-100 מיליארד שקל, הוצגה בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל). שר התחבורה ישראל כץ ציין כי רשת קווי המטרו, שתוקם במטרופולין תל אביב, תהווה מערך משלים לשלושת קווי הרכבת הקלה המוקמים בימים אלה בגוש דן – הקו האדום, הקו הירוק והקו הסגול. כמו כן, הם מצטרפים ל-11 קווי האוטובוס החדשים שיחלו לפעול השבוע בגוש דן.
חברת נת"ע השלימה לאחרונה את התכנון הראשוני של קווי המטרו, ועל פי הצפי, הליכי אישורי התכניות צפויים להסתיים בעוד כשנתיים. אז יחל שלב המכרזים, שעליו יתמודדו חברות ענק בינלאומיות, לנוכח ההיקף הגדול של הפרויקטים. שלושת קווי המטרו יכללו מסילות תת-קרקעיות ויותר מ-100 תחנות רכבת, האמורות לקלוט כמיליון וחצי נוסעים ביום. תוואי המטרו יעבור מתחת לקרקע בין 22 רשויות מקומיות במרכז הארץ, ותדירות הרכבות תעמוד על שלוש-ארבע דקות.

על הקווים

על פי התכנית, קו המטרו הראשון יהיה באורך של כ-73 ק"מ, ינוע בציר צפון-דרום וישרת את ערי השרון, גוש דן והשפלה. קו המטרו השני יהיה באורך של כ-25 ק"מ, ינוע בציר מזרח-מערב וישרת את ראש העין, פתח תקוה, רמת גן, גבעתיים ותל אביב. הקו אמור לעבור במרכזי הערים. קו המטרו השלישי, באורך של כ-32 ק"מ, עתיד לחבר בין שני הקווים.
פרויקט הסעת ההמונים הראשון בגוש דן, הקו האדום של הרכבת הקלה, צפוי להסתיים באוקטובר 2021. הקו, שאורכו כ-22 ק"מ, ישרת את פתח תקוה (באזור קריית אריה ולאורך רחוב ז'בוטינסקי), בני ברק ורמת גן (לאורך ציר ז'בוטינסקי), מרכז תל אביב, שדרות ירושלים ביפו ובת ים, עד לאזור התעשייה. כמחצית מהתוואי יהיה תת-קרקעי והשאר עילי.
הקו הירוק, שהשבוע החל שלב הוצאת המכרזים לעבודות עליו, יפעל מראשון לציון, דרך חולון לתל אביב, כשהוא חוצה את העיר מדרום לצפון (דרך הרחובות קרליבך ואבן גבירול) וימשיך בשתי זרועות – להרצליה פיתוח ולמרכז העסקים ברמת החיל.
הקו הירוק, שעבודות התשתית לקראת ביצועו צפויות להתחיל ביום ראשון הבא ברחוב ארלוזורוב, יפעל מיישובי בקעת אונו, דרך ציר אלוף שדה ברמת גן, רחוב דרך השלום בגבעתיים ומשם לתל אביב, עד לתחנת רכבת מרכז.
לדברי שר התחבורה כץ, "אחרי 100 שנים של חזון ו-60 שנה של הבטחות שלא מומשו, אנו מוציאים לדרך שני מגה-פרויקטים, שישנו מהיסוד את המציאות התחבורתית במטרופולין תל אביב. המציאות שתהיה כאן ובגוש דן כולו בעוד שנים ספורות תהיה ותיראה אחרת, כמקובל במדינות המתקדמות באירופה. רשת קווי המטרו והרשת העילית ירחיבו את מערך הסעת ההמונים בתל אביב ובגוש דן, לכל הערים הסובבות את המטרופולין. המהלך יקצר באופן משמעותי את זמני הנסיעה למרכז הארץ ויאפשר לוותר על השימוש ברכב הפרטי בשעות העומס, בהתאם למקובל בעולם".

כתבות נוספות בחדשות רמת גן-גבעתיים

0

מיזם ה"סבבוס" יורחב

התחבורה הציבורית בשבת, שקישרה בין רמת גן למוקדי הבילוי והים בתל אביב, תורחב, והיא צפויה לכלול בשלב הראשון את קריית...

חדשות רמת גן-גבעתיים21 בספטמבר 2019    דקה אחת
0

רמת גן מסבסדת את תנועות הנוער

דמי הרישום לתנועות הנוער ברמת גן יוזלו בשיעור חד של עד 90%. כך הוחלט פה אחד בישיבת מועצת עיריית רמת...

חדשות רמת גן-גבעתיים19 בספטמבר 2019    דקה אחת

כתיבת תגובה