בריאות

גם בתקופת הסגר: קבלו את 5 כללי הזהב שיעזרו לכם לשמור על אורך חיים בריא

בריאות12 באוקטובר 2020    3 דקות
0

את הכללים פתחה מורן שטרם, נטורופתית ומומחית בטיפול בצמחי מרפא, ארומתרפיה ותמציות באך, כחלק משיטת התזונה 90%10

גם בתקופת הסגר: קבלו את 5 כללי הזהב שיעזרו לכם לשמור על אורך חיים בריא
צילום: שירן כהן שי

1. עודדו את מנגנון פינוי הגוף.

שלבו סיבים תזונתיים טבעיים באופן יום יומי בתזונה שלכם. הם יאיצו את חילוף החומרים בגוף ויעזרו לניקוי רעלים הכי טבעי שיש.

דעו שמומלץ 25 גרם סיבים לנשים ו 35 גרם סיבים לגברים במהלך היום. איך עושים זאת? בכל פרי וירק ישנה תכולה גבוהה של סיבים, כמו כן בדגנים מלאים וקטניות, כך ששילוב 2 פירות, 4 ירקות ו2 פרוסות לחם מקמח מלא, יספקו את תכולת הסיבים היומית.

רוצים טיפ סופר פשוט ובריא? תוכלו לקנות בקלות בכל סופר שקית סובין שיבולת שועל ולהוסיף כף עד 2 כפות לכל תבשיל, מרק ואפילו חביתה.

2. מבשלים? הוסיפו מים.

המירו את צריכת השמן בבישול, במחצית מים. כן, כן זה נפלא. מכינים חביתה, או מטגנים בצל? על כל כף שמן הוסיפו כף מים, כך תחתכו את צריכת השמן בחצי. מבלי להתאמץ תוכלו להוריד במשקל ולרזות באופן בריא נכון.

3. כמה לשתות? בהתאם למשקל שלכם.

מים זה חשוב, השאלה אם כמה שיותר, הרי זה משובח? אז זהו, שלא. מחקרים עדכניים מצביעים על כך שלכל גוף יש את צריכת המים החיונית לו. לכן, הקפידו לשתות בהתאם למשקל הגוף שלכם. לכל ק״ג משקל גוף, שתו 30 מ״ל מים ביום. למשל, אם אתם שוקלים 65 ק״ג, תכפילו את המספר ב-30 מ״ל מים = 1,950 מ״ל מים ביום, כלומר כמעט 2 ליטר.

4. נשנושים לחלשים?

אנשים בריאים נמנעים ממתוקים? בבסיס שיטת 90%10 יש מקום של כבוד ל ״שעת בא לי״ המאפיינת את השעות 16.00-17.00 ולה חשקים משלה. הכרה ומענה לחשקים אלו הוכחה כמסייעת לשמירה על הרגלי השיטה לאורך שנים.

רוצים טיפ סופר פשוט ובריא? שלבו את משקה 90%10  (מתכון מצורף) יחד עם פרוסת לחם מקמח מלא ללא שמרים עם כפית טחינה מלאה משומשום טרום נבוט וחצי כפית דבש מלכות. כך גם תשתו משקה חם ומפנק שיספק תכולת ויטמיני B לאנרגיה בשעות המאתגרות ופרוסה המפנקת סיבים תזונתיים, כמות סידן גבוהה וסגולות המרפא מעולם הדבורים.

5. דופמין חברים, דופמין.

מי מאתנו לא יודע שסטרס משפיע על איכות החיים ועל בריאות הגוף?

שמענו לא פעם שעדיף להימנע מתחושות מועקה ולחץ, אך למרתון החיים במאה 21 קצב וחוקים משלו. אך אם לא נוכל להשפיע באופן ישיר על קצב ותובענות החיים, כן נוכל להשפיע על האוכל שאנו אוכלים כחומר מוצא להתמודדות עם המצב. הדופמין משמש כהורמון ובנוסף מוליך עצבי המשפיע על מערכת העצבים ועל המוח, יש שיקשרו אותו למשפחת הורמוני האושר וישפיע על רוגע והתמודדות עם סטרס.

אבל איך בעצם מספקים אותו לגוף? בכדי לספק לגוף דופמין, יש לספק תכילה את חומר המוצא הנקרא – טירוזין. את הטירוזין הגוף לא יודע ליצר בעצמו ולכן צריך לקבל אותו מבחוץ ולא תאמינו עד כמה פשוט לשלבו בתזונה שלנו.

הטירוזין נמצא בקפה, שקדים, תפוחים, אבוקדו, בננות, עלים ירוקים, סלק, שומשום רוזמרין, אצות, תה ירוק וכורכום. אז נסו לשלב מנה של סלט אצות מתובל בשומשום לצהריים ותוספת סלט עלים ירוקים מתובל ברוזמרין ושברי שקדים מידי יום.

כתבות נוספות בבריאות

0

הציל חיים: שומר הבניין סייע לילד שאיבד...

סביב השעה 14:00, אירע ביום שישי האחרון דרמה גדולה בדירה פרטית בבניין רב קומות בתל אביב. רהב טלדן, שומר בבניין מטעם...

בריאות13 באוקטובר 2020    דקה אחת
0

לא מה שחשבתם: פרידה מ-5 מיתוסים בתזונת...

תזונה של ילדים היא דבר שמעסיק הורים רבים. מערכת היחסים של הילדים עם המזון עוברת עליות וירידות במהלך החיים. ההורים,...

בריאות13 באוקטובר 2020    2 דקות

כתיבת תגובה