בריאות

5 טיפים לחיסול כאבי גב בקלות

בריאות7 באפריל 2019    2 דקות
0
5 טיפים לחיסול כאבי גב בקלות

כאבי גב הפכו לתופעה כה שכיחה עד שעל פי הערכה כ-90% מהאוכלוסייה סובלת ממנה. בתקופה זו, בעקבות היערכויות וניקיונות לחג הפסח, התופעה גדלה ונדמה כי הגוף שלנו קורס תחת המודרניזציה. מה עושים אם לא רוצים לקחת כדורים או לעבור ניתוחים? רוית למפל, בעלת מרכז ReMovement להחזרת התנועה, פתרון לכאב וחיזוק הגוף,  עם כל הטריקים ותרגילים שיקלו על הכאב

ההתפתחות הטכנולוגית גורמת לנו פחות ופחות להיות בתנועה, כך שאת רוב שעות היום אנו מבלים במנחים סטטים כמו ישיבה או שכיבה. בתקופות כגון זו, רגע לפני החג, פתאום הגוף מתחיל להיות פעיל יותר בצורה דרסטית, מה שהופך את כאב הגב לחלק בלתי נפרד מהשיגרה שלנו.

אם כן, מה ניתן לעשות ? שימו לב:

מיקומכם ביחס למסך המחשב – ראשית מחובתכם לדאוג כי אתם ישובים מול מסך המחשב ולא שהוא מצידכם. יש להתאים את הכסא מבחינת נוחות וגובה

הצלצול הגואל –  השתדלו לשמור על תנועה במשרד, כוונו טיימר כל שעה-שעה וחצי. צאו מהמשרד לטיול קטן, להתפנות לשירותים, להכין קפה או להתרענן, שתו 2 כוסות מים וחזרו לעמדתכם. הפסקה של 5 דק' תעשה עבודה לא רעה. היה ואינכם יכולים לקום מהכסא אתם ממש באמצע כתיבה, הנעה מפרקית גם תעשה עבורכם את העבודה כמו : סיבובי ראש,כתפיים,ידיים, המתחות אחורנית על הכסא ויצירת קשת בגב. – ניתן לשלב בניהם פעם ככה ופעם אחרת

משחק הכיסאות – כולכם בוודאי מכירים את כדור הפיטבול, ההוא של ההריוניות. החליפו בין כסא המשרד לכדור הפיטבול מידי פעם בפעם, ובצעו סיבובי אגן על הכדור קדימה- אחורה ולצדדים במעגלים ושמרו על גב זקוף

כדור קטן עם תועלת גדולה – הכניסו לתיקכם  כדור טניס או כדור גומי קשיח קטן. בזמן הישיבה במשרד ניתן להניח את הכדור מתחת לישבן ימין למשך 20-30 שניות ואח"כ לשמאל. אפשר גם בעמידה כנגד הקיר למקם את הכדור באזורים הכואבים לאורך עמוד השדרה / השכמות, ללחוץ ולשהות בכאב עדין עד בינוני כ-20 שניות. נקודות הלחץ ישחררו את השרירים ויפיגו ו/או יקלו את כאב הגב.

ישיבות הנהלה/צוות בתנועה – הישיבות שלכם יכולות  להתקיים בעמידה או תוך כדי תנועה. למשל תוך כדי דיבור או פרזנטציה, כל הנוכחים מבצעים תרגיל אחד ביחד. רעיון נוסף הוא להתחיל בסדרת תרגילים לדוגמא: 20 הנפות רגליים (יד ורגל נגדית), 20 סקווטים (לשבת ולקום) 10 שכיבות סמיכה (כנגד הקיר בעמידה ו/או מלא על הרצפה), 20 קפיצות ג'אמפינג ג'ק. הרווח הוא כפול גם מניעים את הגוף וגם שומרים על ערנות וריכוז.

אבל אל תחכו עד שיכאב, הקשיבו לגוף שלכם, הקפידו לישון לפחות 6 שעות בלילה והיו פעילים מחוץ לשעות העבודה – פעילות גופנית מניעה את הגוף ומחזקת אותו ובכך אתם מפחיתים את הסיכון לכאבי גב..

 

כתבות נוספות בבריאות

0

מסביב לכדור

אם נתבונן במכרינו במעגלי משפחה וחברים, קרובים ורחוקים, נראה שלא מעטים נוטלים או נטלו בתקופה מסוימת בחייהם תרופות נוגדות דיכאון....

בריאות11 ביולי 2019    4 דקות
0

מתי נתעורר?

מהם משקאות אנרגיה? קלוריות הן יחידות המדידה של אנרגיה, ובמשקאות אלה מקור הקלוריות הוא בעיקר מתכולת סוכר גבוהה - בדומה...

בריאות27 ביוני 2019    3 דקות

כתיבת תגובה