חדשות פתח תקווה

תוקעים מקל בגלגלים

חדשות פתח תקווה11 ביולי 2018    3 דקות
0

פתיחת הרכבת הקלה עלולה להתעכב בין היתר מפני שקבלנים המספקים שירותים לנת"ע השליכו פסולת לירקון - מה שגרר מיד צו הפסקת עבודה • נת"ע: "ההפרות של הקבלנים טופלו באופן מיידי"

תוקעים מקל בגלגלים

לסיפור שנחשוף בפניכם יש השלכות משמעותיות על עתידה של הרכבת הקלה והתחנה המרכזית. בשני המקרים מסתמן שמדובר בעיכובים בשל מה שמוגדר עתה כמאבקי כוח סמויים בין משרד התחבורה לעירייה.

אחרי עיכוב מתמשך בפתיחת התחנה המרכזית החדשה ברחובות גיסין ומבצע קדש – עיכוב המונע הריסתה של התחנה הישנה ברחוב אורלוב ובר כוכבא – החליטה העירייה שלא לשבת בחיבוק ידיים.

למִנהל ההנדסה הגיע מידע על שפיכת פסולת בנייה וערימות עפר בשטחים פתוחים. כל זאת, באמצעות קבלנים המספקים שירותים לנת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), החברה האמונה על בניית תוואי הרכבת הקלה. מפקחי הבנייה לא השתהו, תרו אחר משליכי הפסולת והוציאו צו הפסקת עבודה.

בנוסף, הגיעה תלונה מהמועצה הארצית לתכנון ובנייה המסונפת למשרד האוצר, ולפיה הזרים אחד הקבלנים "מיץ בטון" לנחל הירקון.

למרות ניסיונות הכחשה מצד חברת נת"ע ומצד קבלן מטעמה, ירד איש מקצוע לתוך הנחל ואיתר את מקור הזרימה תוך שהוא קובע נחרצות כי מדובר בעבירת איכות סביבה חמורה ופגיעה בנחל הירקון. בעקבות האירוע הוצא צו הפסקה נוסף, כך שחברת נת"ע סונדלה בביצוע העבודות, הן במתחם הדיפו והן באזור ז'בוטינסקי.

לעיכוב העבודות השלכות על מועד פתיחת התוואי האדום של הרכבת הקלה (2021). מדובר בפרויקט הדגל שמוביל משרד התחבורה ובמצב כזה מונפת חרב מעל לצווארם של מקבלי ההחלטות במשרד התחבורה, שעד היום, לפחות על פי בכירים בעירייה, התעלמו מהעירייה וממקבלי ההחלטות שלה.

"משרד התחבורה השתמש בכוח המוקנה לו על פי החוק ועיכב מהלכים מהותיים במספר פרויקטים גדולים בעיר, כל זאת באמתלות שונות. עכשיו המשרד מבין שבידי העירייה הסמכות לאכוף את החוק בכל הקשור לעבירות על חוק התכנון והבנייה ובמיוחד כשמדובר בעבירות כה חמורות", אומרים גורמים המעורים בפרטים.

נציין כי עד כה פעלו נציגי נת"ע השונים כל אחד כאישיות נפרדת אשר ביצעה משימות מטעם החברה, אלא שלא עוד.

המהנדסת מתערבת

מהנדסת העירייה, חוה ארליך, במייל נוקב שהעבירה לחברת נת"ע ביקשה לקיים דיון משולב, שכן אין לעירייה כוונה להתנהל מול כל פרויקט בנפרד אלא להתייחס לכלל הפרויקט כאל פרויקט אחד.

המהנדסת ציינה כי לא ייתכן מצב שבו תפעל נת"ע, בין אם בעצמה ובין אם על ידי קבלני משנה, בניגוד לחוק התכנון והבנייה, ומאידך תפנה אל העירייה לקבלת היתרים.

בכך לא הסתיימה הסאגה, שכן משרד התחבורה מעכב כאמור את פתיחת התחנה המרכזית החדשה ובכך מונע בשלב זה את פינוי התחנה הישנה והתחלת עבודות ההריסה במקום חרף קיומו של היתר כדין.

נבהיר כי בבדיקה שערכה העירייה עלה כי כל המבנים במתחם התחנה המרכזית הישנה נבנו ללא היתר וכמו כן פועלת תחנת הדלק במקום ללא היתר ובניגוד לחוק.

למרות זאת, מתעקש משרד התחבורה שלא לאפשר את העברת התחנה הישנה למיקומה החלופי עד לסיום הבנייה, ותוך כדי כך עושה חברת דן ברכוש הציבורי שבבעלות העירייה כבשלה ומשכירה את שטחה במקום לחברת אפיקים, זכיינית התחבורה הציבורית בעיר, בניגוד לחוק.

פניות של העירייה לחברת אפיקים להעביר את האוטובוסים של החברה למתחם החדש נתקלו בדחייה מנומסת ובטענה שיש לפתור את הסוגיה מול משרד התחבורה.

בינתיים עולה כי חברת דן חייבת לעירייה 22 מיליון שקל, וחרף העובדה שהסכום לא משולם ממשיכה דן לגבות דמי שכירות משניים מחברת אפיקים.

מבדיקה שנערכה לאחרונה עלתה סברה שלפיה מעוניין אחד ממשרדי הממשלה  לרכוש את הקרקע שעליה הוקם מתחם התחנה החדשה לטובת הקמת דיור ציבורי, אלא, שעל פי תוכניות העירייה שבהן הושקעו מיליוני שקלים, הקרקע האמורה מיועדת לשמש כתחנה חלופית עד לסיום פרויקט התחנה המרכזית בעוד כשש שנים.

מחברת נת"ע נמסר: "ההפרות של הקבלנים טופלו באופן מיידי מול גורמי העיריה. העבודות להקמת הקו האדום נמשכות כסדרן".

כתבות נוספות בחדשות פתח תקווה

0

גרפיטי על גלגלים

רכב הטויטה של בני הזוג ליסה ואלכס ולסנקו, שחנה בחנייה הפרטית שלהם בבניין מגוריהם ברחוב בן יהודה הושחת על ידי...

חדשות פתח תקווה16 במאי 2019    דקה אחת
2

גירל פאואר

עד לפני שש שנים, לא הקדישו מירב כהן ושירלי צוקר, תושבות אם המושבות, יותר מדי זמן לספורט. למעט מספר שעות...

חדשות פתח תקווה15 במאי 2019    3 דקות

כתיבת תגובה